torsdag, april 12

Kuntsi - konstmuseum

Jag gick tillsammans med min gode vän Kasper på Kuntsi konstmuseum tidigare i vår. Detta var strax innan jag fick influensan och låg i säng fyra dagar, så jag var ganska trött och svag när jag gick där. Men, jag tyckte ändå att det var väldigt intressant att se på konsten som fanns där.

Mycket av konsten på muséet är svår att förstå, men väcker å andra sidan många tankar. Man funderar på vad konstnärern vill säga med sina konstverk, om de vill säga något alls eller om de bara ville skapa något vackert. Under vår rundvandring bland föremålen och tavlorna försökte vi gissa vad konstverken hette, och helt häpnadsväckande så gissade vi ibland rätt, och ibland var vi nära på att gissa rätt. Intressant! Personligen tyckte jag mest om tavlorna. Det känns som att det lagts ned mer tid på dem, och de är lättare att ta till sig än något som någon hittat i någon gammal ladugård. En häftig tavla skulle man ju kunna tänka sig att själv hänga upp på väggen.

0 kommentarer: