torsdag, april 19

Vasa stadsbibliotek

Idag var jag på rundtur i Vasa Stadsbibliotek. Jag har varit där förr, men jag fick nu en bättre helhetsbild av hur biblioteket är ordnat.

Vi fick inte bara se var olika typer av böcker finns, utan även vad de har för olika slags konst där. Det finns skulpturer och tavlor av olika slag. Både nutidskonst och modern konst.

Jag gillar det här biblioteket. Det är vackert inuti, lugnt och skönt, och har bra ordning. Jag tror att det är ett bra ställe att ta med elever från skolor också, för de har väldigt mycket barnlitteratur i hyllorna. De har också en gedigen musikavdelning med både skivor, filmer och notböcker. Har inte hunnit se om de har någon modern musik dock, men förhoppningsvis finns det något av den varan. Våra guider var finskspråkiga, men talade mycket bra svenska.

0 kommentarer: